今日も始まりました、社会人向け 無料暇つぶしアプリ"P通信"
前回に引き続きルール紹介をしたいと思います。
それでは早速どぞ。
2 General 概要
The principle of Formula Student Electric is to allow the development of fully electric vehicles within the Formula Student framework. The competition for Formula Student Electric cars will be the same as Formula Student with some slight modifications due the special needs of fully electric vehicles.
The Formula Student Electric (FSE) competition will comply with the Formula SAE® 2010 rules, located here: http://students.sae.org/competitions/formulaseries/rules/2010fsaerules.pdf
The Formula Student Electric Rules include some specific rule changes and additions to allow the development of safe, fully electric vehicles with electro-chemical energy storage.Those changes and additions are located within this document, which supersedes the specific sections of the published Formula SAE® rules for 2010.
Formula Student Electricの理念は、Formula Studentの枠組みのなかで電気自動車の開発を認めるところにある。FSE車両の競技は、電気自動車特有の要求に関する小変更以外はFormula Studentと同様に行われる。FSE大会は、以下のURLにあるFormula SAE® 2010ルールに従う。
→http://students.sae.org/competitions/formulaseries/rules/2010fsaerules.pdf
FSEルールは、電気化学的なエネルギー保存が可能かつ安全な電気自動車の開発を認めるために、いくつかの特有なルール変更や追加が含まれる。これらの変更や追加はこの文書に記載されており、Formula SAE® 2010rulesの特定項目よりも優先される。
2.1 Official time 公式時刻
2.2 Registration 登録
2.2.1 Registration deadline 登録期限
2.2.2 Registration Capacity Limit 登録台数制限
2.2.3 Registration Fee 登録費用
2.2.4 Registration required information 登録に必要な情報
2.3 Society Membership 学会会員
2.4 Official Language 公式言語
2.5 Safety Responsible 安全責任者
Every participating team has to appoint at least one safety responsible (SR) for the event. This person is responsible for all electrical operations of the vehicle during the event. The SR is also responsible for every kind of work at the car during the event. The SR is the only person in the team that is allowed to declare the car electrically safe, so that work on any system of the car may be performed by the team.
The SR must be reachable at all times during the event.
The SR is not allowed to be a driver, if no second SR is named by the team who is not a driver.
The SR must be at least a bachelor in electrical engineering or an academic equivalent. In order to register for the event, the SR must prove this by uploading appropriate confirmation thereof, see 1.11.
It is recommended that the SR is certified for working with high voltage systems in automotive vehicles.
全ての参加チームはイベント中、少なくとも1人の安全責任者(SR)を任命しなければならない。この人物はイベント中における車両の電気操作に関して全責任を負う。SRはまた、車両のあらゆる動作についても責任を負う。チームが車両のあらゆるシステムを正常に動作させるために、SRは車両が電気的に安全であることを宣言できるチーム内で唯一の人物とする。
SRは競技中いつでも連絡可能な状態でないといけない。
もしドライバーでない代理SRがいなければ、SRがドライバーになることは認められない。
SRは電気工学の学士保有者または教員に相当する人でなければならない。SRは適切な証明書をアップロードして、このことを証明しなければならない(1.11項を見よ)。
SRは自動車の高電圧システムを取り扱う業務資格を持つことを推奨する。
2.6 Extension of the Rules ルール拡張
2.7 Faculty Advisor ファカルティアドバイザー
FSE recommends that all participating teams have a Faculty Advisor present with them at the
competition. In the event that no Faculty Advisor is present during the competition, the Team
Captain or Safety Responsible will take over all responsibilities of the Faculty Advisor.
全ての参加チームが、競技時に同行するFAを持つことを推奨する。競技時に同行するFAがいない場合、チームキャプテンまたはSRがFAの持つ全責任を引き継ぐものとする。
2.8 Event Handbook 競技ハンドブック
以上、第2章終り!
誤訳などはコメント欄でやんわり教えてください。。。
次は第3章「車両要件と規約」です。
それでは。
ココのフォントって、チャイナっぽくないですか?
返信削除ブラウザに関係なくIE,Chrome,FF どれでも。
UTF-8 だからでしょうか。
電気化学的 責任者的 平城的書込
スケールを帯に使って頂きありがとうございます♪
記事と無関係ですみません。。。
Hirag!です。
返信削除スケールの画像、勝手に使わせてもらっています!
しばらくはコレでいこうと思うので・・・
(ちなみにスキャナで読み込みました)
フォント変えてみました!
今まで使ってたのがgeorgiaというフォントで、今のはtrebuchetというものです。
チャイナっぽさは消え・・・た?と思います。
フォントの追加が出来ない(出来れば報告書でも使ってるヒラギノフォントがいいんですが)うえに、選択肢が7個という自由度の無さ。